
Τι να προσέξετε πριν από την αγορά
- την ταυτότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος (επωνυμία, έδρα, αριθμός εμπορικού μητρώου, ψηφιακό πιστοποιητικό, επαγγελματική ένωση στην οποία ανήκει η επιχείρηση πώλησης και άλλα στοιχεία επικοινωνίας όπως αριθμός τηλεφώνου, διεύθυνση, κτλ.)
- τα χαρακτηριστικά των προϊόντων, τιμή, νόμισμα, τρόπος πληρωμής, επιπλέον προβλεπόμενα έξοδα, πιθανοί φόροι και δασμοί
- τον τρόπο και χρόνο παράδοσης του προϊόντος
- τις περιπτώσεις γεωγραφικού αποκλεισμού (περιορισμοί αποστολής σε ορισμένες χώρες) και προσεκτικός έλεγχος της πολιτικής επιστροφών
- τις προσφερόμενες υπηρεσίες μετά την πώληση και το μηχανισμό επίλυσης διαφορών
- τους όρους ασφάλειας, απορρήτου και προστασίας προσωπικών δεδομένων
Τι να προσέξετε κατά την αγορά
- διαβάστε τους όρους της σύμβασης, θα πρέπει να είναι γραμμένοι σε απλή και κατανοητή γλώσσα και να είναι προσβάσιμοι
- επιλέξτε με προσοχή τα προϊόντα που θέλετε να αγοράσετε. Πρέπει τα χαρακτηριστικά του προϊόντος να είναι σαφή, αληθή και εύκολα να μπορείτε να τα δείτε
- να δίνετε μόνο τα απολύτως απαραίτητα προσωπικά σας στοιχεία για τη συναλλαγή
- να περιμένετε να ολοκληρωθούν όλα τα βήματα της παραγγελίας. Δεν δίνετε νέα εντολή πιστεύοντας ότι θα επιταχυνθεί η διαδικασία, διότι μπορεί να κάνετε διπλή παραγγελία
- ελέγξτε ότι λάβατε επιβεβαίωση της συναλλαγής, μέσω e-mail
- αποθηκεύστε ή εκτυπώστε την επιβεβαίωση της συναλλαγή και τους όρους επιστροφών
- εάν προβλέπεται επιπλέον χρέωση για την επιλογή συγκεκριμένου μέσου πληρωμής, η χρέωση αυτή δεν μπορεί να υπερβαίνει το πραγματικό κόστος
- προεπιλεγμένες κρυφές χρεώσεις είναι παράνομες
- προτιμήστε προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες
- για αγορές είναι προτιμότερες οι προπληρωμένες δικτυακές υπηρεσίες, καθώς παρέχονται από εταιρείες φερέγγυες και σοβαρές που προσφέρουν αποζημίωση σε περίπτωση εξαπάτησης
Τι πρέπει να γνωρίζετε μετά την αγορά
Έχετε το δικαίωμα της υπαναχώρησης, δηλαδή να επιστρέψετε το προϊόν που αγοράσατε και να σας επιστρέψουν τα χρήματά σας. Δείτε περισσότερα για το δικαίωμα υπαναχώρησης, εδώ.
Ακόμα πρέπει να γνωρίζετε
- μην ξεχνάτε να ζητάτε εγγύηση για το προϊόν που παραγγείλατε
- εάν το προϊόν είναι ελαττωματικό ή διαφορετικό από αυτό που παραγγείλατε, ο πωλητής είναι υποχρεωμένος να το αντικαταστήσει με δικά του έξοδα ή να σας επιστρέψει το ποσό
- κρατάτε πάντα τα στοιχεία του πωλητή και το μήνυμα επιβεβαίωσης της αγοράς, ώστε μόλις διαπιστωθεί κάποιο πρόβλημα να ενημερώσετε χωρίς καθυστέρηση τον πωλητή αποστέλοντας γραπτά την διαμαρτυρία σας
- εάν το πρόβλημα δεν επιλύεται ή ο πωλητής δεν είναι συνεργάσιμος επικοινωνήστε μαζί μας, συμπληρώνοντας το έντυπο καταγγελίας εδώ