Πριν το 2007 ήταν ιδιαίτερα εκτεταμένο το φαινόμενο τα Ινστιτούτα Αδυνατίσματος και τα Γυμναστήρια σε συνεργασία με τις Τράπεζες να εκδίδουν πιστωτικές κάρτες στους καταναλωτές και να υφαρπάζουν μεγάλα χρηματικά ποσά. Διαπιστώσαμε σύντομα την έλλειψη νομοθετικού πλαισίου και με τις συστηματικές, υπεύθυνες και τεκμηριωμένες ενέργειές μας πετύχαμε τη νομοθετική ρύθμιση του θέματος με την έκδοση Υπουργικής Απόφασης το 2007.
Έως το 2007, το νομοθετικό πλαίσιο ήταν ανύπαρκτο. Ο σε ισχύ τότε Κώδικας Δεοντολογίας δεν εφαρμοζόταν. Εμείς παρατηρώντας την μεγάλη αυτή αδικία ήμασταν στο πλευρό των καταναλωτών έχοντας έντονη παρουσία στην Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού της Νομαρχίας Αθηνών, η οποία με τη δική μας καταλυτική παρουσία εξέδιδε πορίσματα υπέρ του καταναλωτή. Ωστόσο, δεν αρκεστήκαμε σε αυτό ή στην στήριξη που παρείχαμε στα μέλη μας με πρόσθετες παρεμβάσεις στους δικαστικούς τους αγώνες. Κύριο μέλημά μας ήταν να καλυφθεί το τεράστιο νομοθετικό κενό με τη δημιουργία ενός ειδικού πλαισίου ρύθμισης στο οποίο θα υπάγονται οι συμβάσεις που συνάπτονται με τέτοιου είδους εταιρείες. Για τη δρομολόγηση της νομοθετικής αυτής ρύθμισης καταθέταμε συνεχώς υπομνήματα/προτάσεις στο πρώην Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και ασκήσαμε πίεση για να υπάρξει προστατευτικό πλαίσιο για τους καταναλωτές.
Συγκροτήσαμε ομάδα εργασίας, η οποία συμμετείχε ενεργά στο διάλογο με την αρμόδια επιτροπή για διαμόρφωση νομοθετικού πλαισίου. Στη βάση των προτάσεών μας εκπονήθηκε και πετύχαμε να υιοθετηθούν οι προτάσεις μας με την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης Ζ1 1262/2007, η οποία έθεσε σε μεγάλο βαθμό, τέρμα στην αυθαιρεσία των Ινστιτούτων Αδυνατίσματος/ Γυμναστηρίων.
- Πτώχευση των γυμναστηρίων “Universal“, έπειτα από εκατοντάδες καταγγελίες για τη συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία δεν τηρούσε το Κώδικα Δεοντολογίας που ίσχυε. Συγκεκριμένα, προχωρήσαμε σε ανακοινώσεις στον Τύπο για την παράνομη συμπεριφορά της εταιρείας, οι οποίες επέφεραν σημαντικές οικονομικές συνέπειες, και κυρίως επηρέασαν την παρουσία της στο Χρηματιστήριο οδηγώντας σε πτώση της μετοχής της κατά 20%. Η φθίνουσα οικονομική πορεία της εταιρείας, οδήγησε στην πτώχευσή της. Στη συνέχεια, αναλάβαμε να αποστείλουμε για κάθε έναν από τους καταναλωτές- μέλη μας που είχαν ζημιωθεί από την εταιρεία, επιστολή στις Τράπεζες, προκειμένου να τους επιστραφούν τα χρήματά τους. Οι παρεμβάσεις μας στο τέλος δικαίωσαν τους καταναλωτές.
- Συλλογική αγωγή και μηνυτήρια αναφορά μας κατά της “Slim International”, η οποία οδήγησε στην έκδοση απόφασης, με την οποία απαγορεύτηκαν οι διαφημίσεις των προϊόντων της εταιρείας (χάπια αδυνατίσματος, μασαζοκαλσόν), ως παραπλανητικές και επιβλήθηκε αποζημίωση για την ηθική βλάβη του καταναλωτικού κοινού.
- Παρέμβαση στο Ινστιτούτο “Beauty and Diet” και στις Τράπεζες, για επιστροφή των χρημάτων των καταναλωτών, πιέσεις οι οποίες οδήγησαν στην φθίνουσα πορεία του Ινστιτούτου που αρνούταν να επιστρέψει τα χρήματά στους καταναλωτές.
Το παρελθόν μας είναι πλούσιο από παρεμβάσεις με αίσιο τέλος για τους καταναλωτές. Έχουμε υποστηρίξει και μεσολαβήσει σε εκατοντάδες υποθέσεις, όπου δόθηκαν λύσεις σε ζητήματα που αφορούσαν γυμναστήρια και ινστιτούτα αδυνατίσματος. Πολλές είναι οι εταιρείες εκείνες που αναγκάστηκαν να επιστρέψουν μεγάλα ποσά, τα οποία είχαν υφαρπάσει χωρίς να παρέχουν τις αντίστοιχες υπηρεσίες. Μετά την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης ενημερώνουμε και προστατεύουμε σημαντικά τον καταναλωτή απέναντι σε εταιρείες που λειτουργούν με τη μορφή Ινστιτούτων Αδυνατίσματος ή Γυμναστηρίων οι οποίες παραβιάζουν τη νομοθεσία, και δρούμε αποτελεσματικά για την επιστροφή των χρημάτων σας.