Ταξιδεύοντας με τρένο

Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών

Ταξιδεύοντας με τρένο

Τρένα
Μετακινήσεις

Δικαιώματα των επιβατών στα τρένα

Tα βασικά δικαιώματα των επιβατών των σιδηροδρομικών μεταφορών ρυθμίζονται στις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) αρ. 1371/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (όπως εκσυγχρονίστηκε με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2021/782 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου & του Συμβουλίου της 29ης Απριλίου 2021).

Καθυστέρηση Άφιξης

1. Επιστροφή Χρημάτων

Όταν αναμένεται πως θα υπάρχει τουλάχιστον 1 ώρα καθυστέρηση άφιξης του τρένου στον τελικό προορισμό, τότε μπορείτε:

  • εάν δεν έχει ξεκινήσει το δρομολόγιο, να μην ταξιδέψετε και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου ή
  • εάν είστε στη μέση της διαδρομής σας, να μην συνεχίσετε το ταξίδι σας και να σας επιστραφεί το αντίτιμο που αναλογεί για τη διαδρομή που δεν κάνατε. Επιπλέον δικαιούστε δωρεάν επιστροφή στο σημείο αναχώρησής σας, εάν λόγω αυτής της καθυστέρησης δεν εκπληρώνεται πλέον ο σκοπός του ταξιδιού σας ή
  • να συνεχίσετε προς τον τελικό προορισμό σας, με ευθύνη της εταιρείας, το ταχύτερο δυνατό, ακόμα και με εναλλακτικό μέσο μεταφοράς ή
  • να συνεχίσετε το ταξίδι σας

2. Αποζημίωση

Εάν ολοκληρώσετε το ταξίδι σας έχοντας καθυστέρηση τουλάχιστον 1 ώρα, μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση ίση με:

  • 25% του αντιτίμου του εισιτηρίου, αν το τρένο καθυστερήσει από 1-2 ώρες
  • 50% του αντιτίμου του εισιτηρίου, αν το τρένο καθυστερήσει πάνω από 2 ώρες

Δεν δικαιούστε αποζημίωση εάν γνωρίζατε για την καθυστέρηση του δρομολογίου πριν αγοράσετε το εισιτήριο, εάν η καθυστέρηση είναι λιγότερο από 1 ώρα ή εάν επιλέξατε την επιστροφή του κομίστρου.

3. Διαμονή & Διατροφή

Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης ή άφιξης που υπερβαίνει τη 1 ώρα, δικαιούστε δωρεάν:

  • γεύματα και αναψυκτικά
  • διαμονή σε κατάλυμα και μετακίνηση μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού και του καταλύματος, σε περίπτωση που υπάρχει ανάγκη διανυκτέρευσης

Έχετε δικαίωμα να ζητήσετε από την σιδηροδρομική εταιρεία να σας πιστοποιήσει την καθυστέρηση ή ακύρωση του δρομολογίου, επάνω στο εισιτήριό σας. Η εταιρεία απαλλάσσεται από την ευθύνη αποζημίωσης στην περίπτωση που η καθυστέρηση ή η ακύρωση του δρομολογίου, προκύπτει από εξωτερικές περιστάσεις που δεν μπορούσε να αποφύγει.

Αποσκευές

Αν οι αποσκευές χαθούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δικαιούστε αποζημίωση:

  • έως 1.300€/αποσκευή, αν μπορείτε να αποδείξετε την αξία της
  • έως 330€/αποσκευή σε κάθε άλλη περίπτωση.

Κατοικίδια

Μπορείτε να μεταφέρετε δωρεάν το κατοικίδιο σας με το τρένο αρκεί να έχετε μαζί σας ενημερωμένο το βιβλιάριο υγείας τους και να φέρουν ηλεκτρονική σήμανση. Τα μικρόσωμα ζώα τα μεταφέρετε στο ειδικό καλάθι μεταφοράς τους και τα μεγαλόσωμα με φίμωτρο και λουρί δίπλα σας. Εξαίρεση αποτελούν οι σκύλοι βοήθειας τυφλών, οι οποίοι δεν τοποθετούνται σε κλουβί και μεταφέρονται με λουρί και χωρίς φίμωτρο. Η μέγιστη διάσταση του ειδικού καλαθιού είναι 50x40x70εκ για τις αμαξοστοιχίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τραυματισμός

Εάν έχετε τραυματιστεί σε σιδηροδρομικό ατύχημα, ή είστε εξαρτώμενο μέλος της οικογένειας θύματος θανατηφόρου σιδηροδρομικού ατυχήματος, δικαιούστε αποζημίωση μέχρι το ανώτατο ποσό ύψους 1.400€ για απώλεια ή φθορά χειραποσκευών (το ίδιο ισχύει και για τα ζώα που ενδεχομένως έχετε φέρει μαζί σας).

Για να κάνετε καταγγελία βρείτε το αντίστοιχο υπόδειγμα στην ενότητα καταναλωτές/καταγγελίες εδώ.

Αρμόδιος φορέας

Για περισσότερες πληροφορίες και καταγγελίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρομων (ΡΑΣ):https://ras-el.gr/  και https://ras-el.gr/epivates/

Η ΡΑΣ εκπόνησε Οδηγό Επιβατών για να δώσει τις απαιτούμενες πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα που απορρέουν από τον νέο Κανονισμό και να καθοδηγήσει τους επιβάτες ώστε να μπορούν να ανατρέξουν για περισσότερες λεπτομέρειες στην σχετική ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία.

Χρήσιμες πληροφορίες

Your europe (Δικαιώματα των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών)

Χρειάζεστε βοήθεια με κάποιο θέμα σας;

Είναι μία Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών που έχει ως στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.

Newsletter

Newsletters

Μείνετε ενημερωμένοι για τις υπηρεσίες μας. Αφήστε μας το e-mail σας και εγγραφείτε στο newsletter μας.

Έχετε τη δυνατότητα απεγγραφής από τα newsletters μας ανά πάσα στιγμή

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Επικοινωνία

Στουρνάρη 17, Αθήνα 10683

2103304444

info@ekpizo.gr

www.ekpizo.gr

Δευ - Παρ: 10:00 πμ - 3:00 μμ
Σάβ - Κυρ: Κλειστά