1. Ελέγξτε εάν ανήκετε στις ειδικές κατηγορίες καταναλωτών και ενημερωθείτε για τις ρυθμιστικές προβλέψεις προστασίας και τα προνόμιά σας στην παροχή εξυπηρέτησης:
Ευάλωτοι Καταναλωτές και Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ)
Σύμφωνα με το άρθρο 52 του νόμου 4001/2011, στους Ευάλωτους Καταναλωτές εντάσσονται ειδικές κατηγορίες καταναλωτών. Δείτε εδώ εάν ανήκετε σε κάποιες από τις κατηγορίες και ενημερωθείτε αναφορικά με τις προθεσμίες εξόφλησης των λογαριασμών, το διακανονισμό ληξιπρόθεσμων οφειλών, τη μη αποσύνδεση για καθορισμένα χρονικά διαστήματα του έτους και την κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση κατά την παροχή των υπηρεσιών προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
Στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών εντάσσονται Οικιακοί Πελάτες ηλεκτρικής ενέργειας και μόνο για την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της κύριας κατοικίας τους, ανεξάρτητα από τον Προμηθευτή Ηλεκτρικής Ενέργειας που έχουν επιλέξει, εφόσον εντάσσονται σε μια από τις κάτωθι κατηγορίες:
Α Κατηγορία:
Πελάτες που έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (δείτε εδώ για περισσότερες λεπτομέρειες), οι οποίοι εντάσσονται αυτόματα στους Ευάλωτους Πελάτες χωρίς να υποβάλουν σχετική αίτηση.
Β Κατηγορία:
Πελάτες που στη σύνθεση του νοικοκυριού τους περιλαμβάνεται και άτομο ή άτομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης με χρήση ιατρικών συσκευών, με εισοδηματικά κριτήρια ίδια με τα ισχύοντα εισοδηματικά κριτήρια για ένταξη στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, χωρίς να εφαρμόζονται περιουσιακά κριτήρια.
Γ Κατηγορία:
Πελάτες, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει το εβδομηκοστό (70ό) έτος της ηλικίας τους, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει άλλο ενήλικο μέλος του νοικοκυριού το οποίο δεν έχει συμπληρώσει το ως άνω όριο ηλικίας, με εισοδηματικά κριτήρια αντίστοιχα με τα ισχύοντα εισοδηματικά κριτήρια για ένταξη στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο προσαυξημένα κατά οκτώ χιλιάδες (8.000) ευρώ, χωρίς να εφαρμόζονται περιουσιακά κριτήρια.
Οι Πελάτες που έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο εντάσσονται αυτόματα στην Α’ Κατηγορία Ευάλωτων Πελατών χωρίς να υποβάλουν σχετική αίτηση. Εφόσον οι πελάτες αυτοί δεν ανήκουν πια στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, δεν ορίζονται ως Ευάλωτοι Πελάτες.
Για την ένταξη στις Β’ και Γ’ Κατηγορίες Ευάλωτων Πελατών απαιτείται υποβολή αίτησης στον ιστότοπο της ΗΔΙΚΑ Α.Ε.
2. Μπορείτε να ζητήσετε επανασύνδεση του Ηλεκτρικού Ρεύματος. Σύμφωνα με την ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΗΕ/124788/2150/29-12-2021 καθορίζεται η διαδικασία χορήγησης ειδικού βοηθήματος για την επανασύνδεση οικιακών παροχών που έχουν αποσυνδεθεί λόγω οφειλών και αφορά σε καταναλωτές, που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές μέχρι και 31/12/2021, οι οποίοι έχουν αποσυνδεθεί από το δίκτυο ή θα αποσυνδεθούν μέχρι τις 15/02/2022 και παραμένουν αποσυνδεδεμένοι. Δείτε τις προϋποθέσεις στην ΚΥΑ (εδώ) που θα πρέπει να πληρούν οι προς εξέταση δικαιούχοι του ειδικού βοηθήματος, ώστε να υποβάλουν σχετική αίτηση στον αρμόδιο Δήμο, καθώς και τη συνολική διαδικασία.
3. Έχετε τη δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών σας. Ελέγξτε με τον προμηθευτή σας για σύναψη διακανονισμού σε δόσεις μέσω της ιστοσελίδας του, στα καταστήματά του και στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών.
4. Ελέγξτε τα κρατικά μέτρα στήριξης στις ανακοινώσεις για τις επιδοτήσεις των λογαριασμών ρεύματος στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΝ (εδώ)
5. Για αιτήματα και καταγγελίες μπορείτε να στείλετε και μέσω της πλατφόρμας “Ενημέρωσης & Υποστήριξης Καταναλωτών – my.rae.gr” (αφού κάνετε εγγραφή για να αποκτήσετε κωδικό πρόσβασης). Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (RAE- (https://www.rae.gr/anakoinoseis/19879/).
6. Γίνετε μέλος μας και να διαμεσολαβήσουμε για εσάς.
Χρήσιμες ιστοσελίδες:
https://ypen.gov.gr/energeia/ilektriki-energeia/lianiki-agora/eidikes-katigories-katanaloton/
https://www.gov.gr/sdg/consumer-rights/connection-to-utilities/electricity/vulnerable-customers
https://www.rae.gr/syxnes-erotiseis/
https://deddie.gr/el/upiresies/eidika-timologia/
https://deddie.gr/el/upiresies/efapax-eidiko-voithima-epanasyndesi-paroxon-ilektrikou-reumatos/