Συμβουλές για τις ηλεκτρονικές αγορές

Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών
Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών

Συμβουλές για τις ηλεκτρονικές αγορές

Αγορές από το Ίντερνετ
Προϊόντα/Υπηρεσίες

Με την συνεχή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου πληθαίνουν οι καταγγελίες που λαμβάνουμε στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ για αγορές προϊόντων μέσω e-shops και μέσων κοινωνικής δικτύωσης ( Facebook, Instagram, Tik Tok).

Παρακάτω θα βρείτε χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για τις ηλεκτρονικές αγορές σας.

1) Τι να προσέξετε πριν από την αγορά

  • Την εμφάνιση βασικών πληροφοριών στον ιστότοπο της επιχείρησης: Πλήρη στοιχεία (εταιρική επωνυμία, έδρα, ΑΦΜ, αριθμό ΓΕΜΗ), επικοινωνία (τηλέφωνο, e-mail), ψηφιακό πιστοποιητικό και επαγγελματική ένωση, στην οποία ανήκει η επιχείρηση πώλησης. Η ύπαρξη μόνο ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και κινητού τηλεφώνου δεν αρκεί, και μάλιστα αποτελεί ένδειξη απάτης. Στην πλειονότητά τους τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν και φυσικό κατάστημα.
  • Επίσης, για αγορές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να γίνεται έλεγχος για την ύπαρξη ιστοσελίδας και όσων αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο (πχ. Ο πωλητής να έχει την ιδιότητα του εμπόρου και να μην είναι φυσικό πρόσωπο).
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνολική τιμή (επιπλέον έξοδα αποστολής, πιθανοί φόροι και δασμοί), το νόμισμα, τον τρόπο πληρωμής.
  • Τον τρόπο και χρόνο παράδοσης του προϊόντος.
  • Τις περιπτώσεις γεωγραφικού αποκλεισμού (περιορισμοί αποστολής σε ορισμένες χώρες).
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών με τις εξαιρέσεις που ισχύουν, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης.
  • Τους γενικούς όρους και τις προϋποθέσεις, τους όρους πώλησης και πληροφορίες σχετικά με τη συναλλαγή της πώλησης.
  • Την πολιτική για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, πολιτική για τα cookies και άλλες πολιτικές που εφαρμόζονται στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

2) Τι να προσέξετε κατά την αγορά

  • Διαβάστε τους όρους της σύμβασης, θα πρέπει να είναι γραμμένοι σε απλή και κατανοητή γλώσσα και να είναι προσβάσιμοι.
  • Επιλέξτε με προσοχή τα προϊόντα που θέλετε να αγοράσετε. Πρέπει τα χαρακτηριστικά του προϊόντος να είναι σαφή, αληθή και εύκολα να μπορείτε να τα δείτε.
  • Να δίνετε μόνο τα απολύτως απαραίτητα προσωπικά σας στοιχεία για τη συναλλαγή.
  • Να περιμένετε να ολοκληρωθούν όλα τα βήματα της παραγγελίας. Δεν δίνετε νέα εντολή πιστεύοντας ότι θα επιταχυνθεί η διαδικασία, διότι μπορεί να κάνετε διπλή παραγγελία.
  • Ελέγξτε ότι λάβατε επιβεβαίωση της συναλλαγής, μέσω e-mail.
  • Αποθηκεύστε ή εκτυπώστε την επιβεβαίωση της συναλλαγή και τους όρους επιστροφών.
  • Εάν προβλέπεται επιπλέον χρέωση για την επιλογή συγκεκριμένου μέσου πληρωμής, η χρέωση αυτή δεν μπορεί να υπερβαίνει το πραγματικό κόστος.
  • Προεπιλεγμένες κρυφές χρεώσεις είναι παράνομες.
  • Προτιμήστε προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες.
  • Για αγορές είναι προτιμότερες οι προπληρωμένες δικτυακές υπηρεσίες, καθώς παρέχονται από εταιρείες φερέγγυες και σοβαρές που προσφέρουν αποζημίωση σε περίπτωση εξαπάτησης.

3) Τι πρέπει να γνωρίζετε μετά την αγορά

Έχετε το δικαίωμα της υπαναχώρησης, δηλαδή να επιστρέψετε το προϊόν που αγοράσατε και να σας επιστρέψουν τα χρήματά σας. Δείτε περισσότερα για το δικαίωμα υπαναχώρησης, εδώ.

4) Ακόμα πρέπει να γνωρίζετε

  • Οι ιδιαίτερα χαμηλές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό μπορεί να υποκρύπτουν περίπτωση απάτης.
  • Μην ξεχνάτε να ζητάτε εγγύηση για το προϊόν που παραγγείλατε.
  • Εάν το προϊόν είναι ελαττωματικό ή διαφορετικό από αυτό που παραγγείλατε, ο πωλητής είναι υποχρεωμένος να το αντικαταστήσει με δικά του έξοδα ή να σας επιστρέψει το ποσό.
  • Κρατάτε πάντα τα στοιχεία του πωλητή και το μήνυμα επιβεβαίωσης της αγοράς, ώστε μόλις διαπιστωθεί κάποιο πρόβλημα να ενημερώσετε χωρίς καθυστέρηση τον πωλητή αποστέλλοντας γραπτά την διαμαρτυρία σας.

Αρμόδιος Φορέας

 Για περισσότερες πληροφορίες και καταγγελίες μπορείτε να απευθυνθείτε

1) Στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Τομέας Προστασίας Καταναλωτή) στην ιστοσελίδα: https://kataggelies.mindev.gov.gr/

Επίσης, στη Γραμμή Καταναλωτή: 1520 και στο Email: 1520@mindev.gov.gr

2) Σε περιπτώσεις καταναλωτικών διαφορών εκτός Ελλάδος και εντός ΕΕ, απευθυνθείτε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή στην ιστοσελίδα: https://www.eccgreece.gr/el/about-us/ypoboli-anaforas. Επίσης, στα τηλέφωνα 2106460862, 2106460814 και στο Email: info@eccgreece.gr

3) Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την πλατφόρμα ΗΕΔ για να επιλύσετε το πρόβλημά σας με τη συνδρομή ενός εγκεκριμένου φορέα επίλυσης διαφορών. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

4) Εφόσον, ο προμηθευτής εδρεύει σε χώρα εκτός ΕΕ, η οποία συμμετέχει στη δράση econsumer του Διεθνούς Δικτύου Επιβολής της Νομοθεσίας για την Προστασία των Καταναλωτών (ICPEN) μπορείτε να υποβάλετε την καταγγελία σας στη διεθνή πλατφόρμα υποβολής παραπόνων (εδώ).

5) Σε περιπτώσεις αγορών από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (πχ. Facebook, Instagram, TikTok) μπορείτε να απευθυνθείτε και στο ΣΔΟΕ για το θέμα της γνησιότητας των προϊόντων και στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (τηλ: 11188, Email: ccu@cybercrimeunit.gov.gr ) για τη διερεύνηση της υπόθεσης, εφόσον τα στοιχεία ταυτότητας, διεύθυνσης ή επικοινωνίας του προμηθευτή δεν είναι διαθέσιμα.

Χρειάζεστε βοήθεια με κάποιο θέμα σας;

Είναι μία Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών που έχει ως στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.

Newsletter

Newsletters

Μείνετε ενημερωμένοι για τις υπηρεσίες μας. Αφήστε μας το e-mail σας και εγγραφείτε στο newsletter μας.

Έχετε τη δυνατότητα απεγγραφής από τα newsletters μας ανά πάσα στιγμή

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Επικοινωνία

Στουρνάρη 17, Αθήνα 10683

2103304444

info@ekpizo.gr

www.ekpizo.gr

Δευ - Παρ: 10:00 πμ - 3:00 μμ
Σάβ - Κυρ: Κλειστά