Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας εκτός των άλλων καθορίζει και την συμπεριφορά των οδηγών σε περίπτωση πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος.
Πριν το ατύχημα
Φροντίστε να οδηγείτε έχοντας θεωρημένη την άδεια οδήγησης για την κατηγορία του οχήματός σας. Οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν καλύπτουν ατυχήματα εφόσον διαπιστωθεί ότι το δίπλωμα οδήγησης είτε έχει λήξει είτε δεν είναι κατάλληλο για τον τύπο του οχήματος που οδηγείτε.
Οδηγείτε νηφάλιοι, έχοντας δεμένη τη ζώνη ασφαλείας σας ή φορώντας το κράνος σας ώστε να σας εξασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με τη διευθέτηση της ζημιάς από την ασφαλιστική.
Μετά το ατύχημα
Εάν έχετε κάποιο τροχαίο ατύχημα, είναι σημαντικό να ακολουθήσετε τις παρακάτω ενέργειες:
- Ειδοποιήστε την πλησιέστερη Αστυνομική Αρχή και παραμείνετε στον τόπο του ατυχήματος μέχρι να φθάσουν οι αρμόδιες αρχές.
- Να ειδοποιήσετε τηλεφωνικά την υπηρεσία “φροντίδας ατυχήματος”, προκειμένου να σας βοηθήσουν στις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσετε. Το τηλέφωνο της φροντίδας ατυχήματος αναγράφεται σε εμφανές σημείο στο ασφαλιστήριο του οχήματός σας. Ενημερώστε οπωσδήποτε τον ασφαλιστή σας το συντομότερο δυνατόν για το ατύχημα.
- Βγάλτε φωτογραφίες της αρχικής θέσης των οχημάτων πριν τα μετακινήσετε, έστω και με το κινητό σας τηλέφωνο. Αυτό βοηθά τους εκκαθαριστές ζημιών να αποφανθούν για την υπαιτιότητα και την έκταση της ζημιάς.
- Κάντε ενέργειες διευκόλυνσης της κυκλοφορίας προς αποφυγή δεύτερου ατυχήματος και μετακινείστε τα τρακαρισμένα οχήματα σε ασφαλές μέρος.
- Ανταλλάξτε στοιχεία με τον/τους άλλους εμπλεκόμενους στο ατύχημα όπως ονοματεπώνυμο, αριθμό κυκλοφορίας, σταθερό και κινητό τηλέφωνο, ασφαλιστική εταιρεία. Αν υπάρχουν μάρτυρες που μπορούν να περιγράψουν πως έγινε το συμβάν, κρατείστε τα στοιχεία τους.
- Συμπληρώστε με τον οδηγό του άλλου εμπλεκομένου οχήματος τη φιλική δήλωση (Κατεβάστε & τυπώστε το έντυπο της Φιλικής Δήλωσης Τροχ. Ατυχ. και αποθηκεύστε το μόνιμα στο όχημα σας), η οποία θα διευκολύνει ούτως ή άλλως την εφαρμογή του φιλικού διακανονισμού εφόσον και οι δύο ασφαλιστικές εταιρείες συμμετέχουν σ’ αυτόν. Φροντίστε να κατατεθεί το συντομότερο στην Ασφαλιστική σας Εταιρεία.
- Εάν επήλθε θάνατος ή σωματική βλάβη, θα πρέπει οπωσδήποτε να φροντίσετε ώστε να παρασχεθεί άμεσα η αναγκαία βοήθεια. Μένουμε στον τόπο του ατυχήματος μέχρι να επιληφθεί αυτού η Τροχαία. Θυμηθείτε επίσης να καταγράψετε τα στοιχεία ταυτότητας του τραυματία και το νοσοκομείο που μεταφέρθηκε, διότι θα σας ζητηθούν από την ασφαλιστική σας εταιρεία.
- Σε περίπτωση υλικών ζημιών και όταν ο ζημιωθείς δεν είναι παρών, πρέπει μέσα σε 24 ώρες να τον ενημερώσετε για όλες τις σχετικές πληροφορίες με τον πιο κατάλληλο τρόπο ή μέσω του πλησιέστερου Αστυνομικού Τμήματος.
- Πριν την επισκευή του αυτοκινήτου σας επικοινωνήστε με τον ασφαλιστή σας για να κλείστε ραντεβού με πραγματογνώμονα.
- Σε περίπτωση βλάβης σε πρόσωπα ή πράγματα, θανάτου ή σωματικής βλάβης τιμωρείται με φυλάκιση
Καταγγελίες
- Για να κάνετε καταγγελία βρείτε το αντίστοιχο υπόδειγμα στην ενότητα καταναλωτές/καταγγελίες εδώ.
- Για να μεσολαβήσουμε εξωδικαστικά ή να λάβετε εξατομικευμένη συμβουλευτική για την υπόθεση σας:
1. Εάν είστε μέλος μας στείλετε το αίτημα σας στο info@ekpizo.gr και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σας για να ορίσουμε ένα ραντεβού με εκπρόσωπό μας.
2. Εάν δεν είστε μέλος μας κάντε την εγγραφή σας εδώ.
Αρμόδιοι Φορείς
- Για περισσότερες πληροφορίες και καταγγελίες μπορείτε να απευθυνθείτε στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, στην ιστοσελίδα: https://kataggelies.mindev.gov.gr/. Επίσης, στη Γραμμή Καταναλωτή: 1520 και στο Email: 1520@mindev.gov.gr και στην
- Τράπεζα της Ελλάδος- Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΔΕΙΑ)- E-mail: dep.insurancesup@bankofgreece.gr
Σχετικές ιστοσελίδες:
- Ελληνική Αστυνομία: https://www.astynomia.gr/odigos-tou-politi/chrisimes-symvoules/trochaia-odiki-asfaleia/energeies-se-periptosi-trochaiou-atychimatos/
- Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος: http://www1.eaee.gr/