"Καθαροί" λογαριασμοί ενέργειας για όλους τους πολίτες στην Ε.Ε.

Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών

"Καθαροί" λογαριασμοί ενέργειας για όλους τους πολίτες στην Ε.Ε.

 "Καθαροί" λογαριασμοί ενέργειας για όλους τους πολίτες στην Ε.Ε.
Νέα Δράση
Ενέργεια

Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. σε συνεργασία με το INZEB, το ίδρυμα Heinrich Böll στη Θεσσαλονίκη και με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καταναλωτών – BEUC, στην οποία η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ είναι μέλος, έχουν διεξάγει πρόσφατη μελέτη σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε., με τη στήριξη και τη συμβολή περισσότερων από 45 εμπειρογνωμόνων στον κλάδο της ενέργειας στην Ε.Ε., μέρος της οποίας αποτελεί η παρούσα σύντομη έκδοση στην αγγλική γλώσσα, προκειμένου να καταγράψουν και να αναλύσουν το περιεχόμενο, τη δομή και τη μορφή των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας.

Κύριο μέλημα της εν λόγω μελέτης και ανάλυσης είναι η στήριξη και συμβολή στην ενδυνάμωση των καταναλωτών, ώστε οι ίδιοι να παίξουν ενεργό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση σε πηγές καθαρής ενέργειας. Επίσης, παρέχει πρακτική καθοδήγηση και οδηγίες, όπως και βέλτιστες πρακτικές, για τον επανασχεδιασμό των λογαριασμών σε πιο νέους και καινοτόμους, πάντα προς όφελος των καταναλωτών.

Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. έχει αναδείξει το πρόβλημα των πολύπλοκων, αδιαφανών, μη κατανοητών, όπως και άσχετων χρεώσεων στους λογαριασμούς ρεύματος, με δράσεις και παρεμβάσεις στα αρμόδια Υπουργεία και στις Αρχές[1].  Η ενέργεια είναι βασικό κοινωνικό αγαθό, εντάσσεται στις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας και η Πολιτεία οφείλει, πρωτίστως, να προστατεύει τους ευάλωτους πολίτες που κινδυνεύουν από την ενεργειακή πενία και παράλληλα να διασφαλίζει, προκειμένου να διάγουν οι πολίτες αξιοπρεπή διαβίωση ότι, όλοι έχουν πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες ενέργειας, σε απλούς, κατανοητούς, φιλικούς, περιεκτικούς και διαφανείς λογαριασμούς και τέλος, σε προσιτές τιμές.

Οι φιλικά προς τον καταναλωτή λογαριασμοί ενέργειας αποτελούν βασικό εργαλείο για τους καταναλωτές[2] και συνιστούν προϋπόθεση της ενεργειακής μετάβασης στο άμεσο μέλλον. Χάρη στα μέτρα της Ε.Ε. για μια κοινωνικά δίκαιη ενεργειακή μετάβαση[3], οι καταναλωτές θα πρέπει πλέον μεταξύ άλλων να λαμβάνουν πληροφορίες από τους προμηθευτές ενέργειας που θα τους επιτρέπουν να συγκρίνουν καλύτερα την αγορά ενέργειας, τη δυνατότητα αλλαγής σε άλλον προμηθευτή σε σύντομο χρονικό διάστημα στα πλαίσια ενός υγιούς ανταγωνισμού και να επωφελούνται από τα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας.

Ειδικότερα, οι στρεβλώσεις ως προς το περιεχόμενο των λογαριασμών ρεύματος εστιάζονται:

1. Στις χρεώσεις υπέρ τρίτων που εισπράττονται μέσω των λογαριασμών ενέργειας (π.χ. χρεώσεις δήμων, δημόσια τηλεόραση, φόροι ….),

2. Στη πολύπλοκη και δυσνόητη μεθοδολογία υπολογισμού της χρέωσης προμήθειας και των επιμέρους χρεώσεων,

3. Στην αδιαφανή και παραπλανητική γλώσσα…,

οι οποίοι εν ολίγοις καθιστούν τους λογαριασμούς ενέργειας δυσνόητους για τους καταναλωτές και αποτελούν εμπόδιο για τον έλεγχο του ενεργειακού κόστους, της κατανάλωσης της ενέργειας και εν γένει της ενεργειακής μετάβασης.

Η παρούσα σύντομη έκδοση (βρείτε την παρακάτω) αποτυπώνει και αναδεικνύει τα κυριότερα αποτελέσματα της μελέτης. Μια πιο εμπεριστατωμένη έκδοση, η οποία θα περιλαμβάνει λεπτομερή στοιχεία ανά χώρα της Ε.Ε., θα κυκλοφορήσει στα μέσα Σεπτεμβρίου 2022.

Μείνετε συντονισμένοι...

Χρειάζεστε βοήθεια με κάποιο θέμα σας;

Είναι μία Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών που έχει ως στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.

Newsletter

Newsletters

Μείνετε ενημερωμένοι για τις υπηρεσίες μας. Αφήστε μας το e-mail σας και εγγραφείτε στο newsletter μας.

Έχετε τη δυνατότητα απεγγραφής από τα newsletters μας ανά πάσα στιγμή

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Επικοινωνία

Στουρνάρη 17, Αθήνα 10683

2103304444

info@ekpizo.gr

www.ekpizo.gr

Δευ - Παρ: 10:00 πμ - 3:00 μμ
Σάβ - Κυρ: Κλειστά