Στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών στην 20ετια που διανύσαμε 1995-2015, έχουμε πλούσιο έργο στην διεκδίκηση, διεύρυνση και αποκατάσταση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, αλλά και στην αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου, κυρίως στην ενσωμάτωση και εφαρμογή των κοινοτικών οδηγιών. Ωστόσο, το νομοθετικό πλαίσιο χρειάζεται περαιτέρω εκσυγχρονισμό, ώστε να υποχρεωθούν οι εταιρείες -πάροχοι υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας- να λειτουργούν με διαφάνεια, νομιμότητα και με σεβασμό στα δικαιώματα των καταναλωτών. Τα κυριότερα προβλήματα που καταγράφονται διαχρονικά σε εμάς από τους καταναλωτές, είναι οι αδικαιολόγητες/ καταχρηστικές χρεώσεις, η κακή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών, η ελλιπής προσυμβατική ενημέρωση και οι ληξιπρόθεσμοι λογαριασμοί. Στα πλαίσια του έργου μας αυτού, πραγματοποιήθηκαν:
Το 2013 ασκήσαμε συλλογική αγωγή κατά της εταιρίας Nova-Forthnet για παραπλανητική διαφήμιση σχετικά με πακέτο σταθερής τηλεφωνίας, ίντερνετ και τηλεόρασης, η οποία υποσχόταν απεριόριστες κλήσεις ενώ βάσει συμβολαίου το πακέτο περιελάμβανε συγκεκριμένο χρόνο ομιλίας. Το αποτέλεσμα ήταν η έκδοση δικαστικής απόφασης που κρίνει ως παραπλανητική την εν λόγω διαφήμιση και επιδικάζει αποζημίωση ηθικής βλάβης. Επίσης το 1997 ξεκίνησε δικαστικός αγώνας κατά της τότε εταιρείας κινητής τηλεφωνίας Telestet, ο οποίος δικαίωσε την ΕΚΠΟΙΖΩ κρίνοντας ως καταχρηστικούς μια σειρά γενικών όρων συναλλαγών και αποτρέποντας κι άλλες εταιρείες από τη χρήση αυτών.
Το 2012 αναλάβαμε την εκπόνηση του προγράμματος «Νομική Υποστήριξη Καταναλωτών σχετικά με Τηλεπικοινωνίες και Ιδιωτική Ασφάλιση», το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και είχε διάρκεια 6 μηνών. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα προέκυψε από την συνειδητοποίηση ότι για πολλά χρόνια ο τομέας των τηλεπικοινωνιών συγκέντρωνε τις περισσότερες καταγγελίες μετά τις τράπεζες και την ιδιωτική ασφάλιση, καθιστώντας αναγκαία την έγκυρη πληροφόρηση και την υποστήριξη των καταναλωτών. Στα πλαίσια του προγράμματος χειριστήκαμε 150 καταγγελίες καταναλωτών για τις οποίες παρείχαμε έγκυρη πληροφόρηση και μεσολαβήσαμε για την επίλυσή του, ενώ παράλληλα επεξεργαστήκαμε σημαντικά στατιστικά στοιχεία για τα προβλήματα που παρουσιάζει ο τομέας των τηλεπικοινωνιών.
Αποτέλεσμα του καθημερινού μας αγώνα στο θέμα αυτό, τόσο με την ατομική υποστήριξη των καταναλωτών, όσο και με τις συνεχείς συλλογικές παρεμβάσεις, προτάσεις και κοινοποιήσεις μας, καθώς και την άσκηση πίεσης στους αρμόδιους κρατικούς φορείς, ήταν τόσο το 2011, όσο και το 2014 η πρώην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και νυν Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή να επιβάλει σε μεγάλες εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας πρόστιμα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ για παραπλανητικές διαφημίσεις, αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και αδιαφανείς συμβατικούς όρους. Επιπλέον το 2012, η ΕΕΤΤ προχώρησε σε επιβολή προστίμων εκατομμυρίων ευρώ στις τρεις μεγάλες εταιρίες κινητής τηλεφωνίας για υπέρογκες χρεώσεις για υπηρεσίες διαδικτύου μέσω κινητού τηλεφώνου.
Διαχρονικά με παρεμβάσεις, τεκμηριωμένες προτάσεις, αλλά και με την τακτική σε ετήσια βάση συνδρομή μας σε κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον έλεγχο της εφαρμογής της κοινοτικής νομοθεσίας στην εγχώρια αγορά και με τη συμμετοχή μας σε ομάδες εργασίας για την διαμόρφωση των κοινοτικών οδηγιών στις τηλεπικοινωνίες, πετύχαμε τον εκσυγχρονισμό της σχετικής νομοθεσίας και την καλύτερη εφαρμογή αυτής. Το σημαντικότερο βήμα στον εκσυγχρονισμό της παροχής υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας εντός την Ε.Ε. αποτελεί η επικείμενη κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής από το έτος 2017, βάσει κοινοτικής οδηγίας.
- Ανακοινώσεις στον τύπο, αρθρογραφία εφημερίδες και περιοδικά κτλ, καθώς και παρουσία μας στα ΜΜΕ
- Ομιλίες, Ημερίδες, Συνέδρια