Ταξιδεύοντας με πλοίο

Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών
Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών

Ταξιδεύοντας με πλοίο

Ταξιδεύοντας με πλοίο
Μετακινήσεις

Βασικά δικαιώματα των επιβατών στα πλοία

Τα βασικά δικαιώματα των επιβατών της ακτοπλοΐας ρυθμίζονται από τον νόμο 4948/2022 (ΦΕΚ Τεύχος Α 125/27.06.2022).

Αναλυτικότερα:

1. Ακύρωση/Τροποποίηση του εισιτηρίου από τον επιβάτη

α. Ακύρωση

- Εάν θέλετε να ακυρώσετε το εισιτήριο σας, πριν κάνετε το ταξίδι σας, τότε δικαιούστε την επιστροφή κάποιου ποσού από την αρχική τιμή, ανάλογα με το χρόνο ακύρωσης:

ΧΡΟΝΟΣ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ
(ΠΡΙΝ από την προγραμματισμένη αναχώρηση)

                ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ

<12 ώρες

0%

Έως 12 ώρες

50%

Έως 7 ημέρες

75%

Έως 14 ημέρες

100%

- Ανεξάρτητα από τον χρόνο ειδοποίησης, το 100% του εισιτηρίου, επιστρέφεται όταν υπάρχουν αποδεδειγμένοι λόγοι ανώτερης βίας:

  • Σας επιστρέφεται όλο το ποσό του εισιτηρίου (τόσο οι κρατήσεις, όσο και ο ΦΠΑ)
  • Εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δική σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο

β. Τροποποίηση

Μπορείτε να τροποποιήσετε το εισιτήριό σας (π.χ. αλλαγή ημερομηνίας ταξιδιού) έως και 48 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις για άλλη ημερομηνία. Εάν το νέο εισιτήριο είναι φθηνότερο από το αρχικό, ΔΕΝ δικαιούστε επιστροφή της διαφοράς.

2. Ακύρωση ταξιδιού με υπαιτιότητα της εταιρείας

Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου για πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα, λόγω ευθύνης της εταιρείας, τότε δικαιούστε:

  • να μην ταξιδέψετε με αυτό το πλοίο και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου, τόσο του επιβάτη όσο και του οχήματος εάν υπάρχει ή
  • να σας παρασχεθεί δωρεάν διατροφή και διαμονή μέχρι να αναχωρήσει το πλοίο
  • αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης
  • αποζημίωση διπλάσια της τιμής εισιτηρίου επιβάτη/οχήματος καθώς, εάν με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν φτάσετε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης

3. Καθυστέρηση άφιξης στον προορισμό σας

Εάν, λόγω βλάβης/ζημιάς του πλοίου ή ευθύνης της εταιρείας έχετε καθυστέρηση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δικαιούστε:

  • να διακόψετε το ταξίδι σας και να σας επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου που αναλογεί για το υπόλοιπο της διαδρομής ή
  • να συνεχίσετε το ταξίδι σας και να λάβετε αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης:

Πίνακας Αποζημιώσεων λόγω καθυστέρησης άφιξης

Προγραμματισμένη Διάρκεια Ταξιδιού

Αποζημίωση 25% του εισιτηρίου

Αποζημίωση 50%  του εισιτηρίου

< 4 ώρες

1 ώρες

2 ώρες

4 – 8 ώρες

2 ώρες

4 ώρες

8 – 24 ώρες

3 ώρες

6 ώρες

> 24 ώρες

6 ώρες

12 ώρες

4. Διακοπή του ταξιδιού

Εάν διακοπεί το ταξίδι σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης του πλοίου και εφόσον δεν προωθηθήκατε στον προορισμό σας και δεν ασκήσατε το δικαίωμα υπαναχώρησης, δικαιούστε:

  • δωρεάν τροφή και διαμονή, καθ’ όλο το χρόνο αναμονής σας μέχρι τη συνέχιση του ταξιδιού ή
  • αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου ή άλλη αντίστοιχη παροχή μετά από συμφωνία με την εταιρεία

5. Απώλεια πλοίου ανταπόκρισης 

Εάν καθυστερήσει ή ματαιωθεί το ταξίδι και χάσετε την ανταπόκριση για τη συνέχιση του ταξιδιού σας, δικαιούστε:

  • να πάτε με τον προσφορότερο τρόπο στον τελικό προορισμό σας με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, αφού πρώτα έχετε ενημερώσει την εταιρεία για την ανταπόκρισή σας
  • δωρεάν διατροφή και διαμονή στο λιμάνι της ανταπόκρισης, με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, όταν αναγκάζεστε να αναχωρήσετε την επόμενη ημέρα

6. Ποιοι δικαιούνται έκπτωση στα εισιτήρια

Κατηγορία

Έκπτωση

Άποροι

100% σε οικονομική θέση

Παιδιά έως 5 ετών

100%

Άτομα με αναπηρία >80% & οι συνοδοί τους

50%
σε όλες τις θέσεις

Αναπηρικά οχήματα

50%

Πολύτεκνοι

50% σε οικονομική θέση

Φοιτητές

50% σε οικονομική θέση

Για να κάνετε καταγγελία βρείτε το αντίστοιχο υπόδειγμα στην ενότητα καταναλωτές/καταγγελίες εδώ.

ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Κεντρικά Λιμεναρχεία-Τηλέφωνα
Πειραιάς: 2104172675 - 1441
Ραφήνα: 2294321202
Λαύριο: 2292320401

Άμεση Δράση Λιμενικού Σώματος
Τηλ: 108

Αρμόδιος Φορέας : Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολιτικής
Σύνδεσμος : https://www.ynanp.gr/el/ypoyrgeio/
Email : dths@hcg.gr

Τηλ: 2131371700, 2131374700

Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης: 112

Πληροφορίες σχετικά με τα Δικαιώματα και τις Υποχρεώσεις Επιβατών μπορείτε να βρείτε και στην ιστοσελίδα Your Europe

Χρειάζεστε βοήθεια με κάποιο θέμα σας;

Είναι μία Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών που έχει ως στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.

Newsletter

Newsletters

Μείνετε ενημερωμένοι για τις υπηρεσίες μας. Αφήστε μας το e-mail σας και εγγραφείτε στο newsletter μας.

Έχετε τη δυνατότητα απεγγραφής από τα newsletters μας ανά πάσα στιγμή

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Επικοινωνία

Στουρνάρη 17, Αθήνα 10683

2103304444

info@ekpizo.gr

www.ekpizo.gr

Δευ - Παρ: 10:00 πμ - 3:00 μμ
Σάβ - Κυρ: Κλειστά