Άμεσες ενέργειες σε περίπτωση τραπεζικής απάτης

Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών
Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών

Άμεσες ενέργειες σε περίπτωση τραπεζικής απάτης

Άμεσες ενέργειες σε περίπτωση τραπεζικής απάτης
Χρηματοοικονομικά

Εάν διαπιστώσατε παράνομες συναλλαγές στον τραπεζικό σας λογαριασμό ή έχετε πέσει θύμα απάτης, με σκοπό τη γνωστοποίηση προσωπικών και οικονομικών πληροφοριών ή κωδικών ασφαλείας σας (όπως ενδεικτικά: 1. απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites), 2. απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις, όπως κλήσεις από άγνωστο αριθμό, ή από κάποιον αριθμό που μοιάζει με τηλεφωνικό κέντρο μεγάλων τραπεζών (vishing) ή από κάποιον αριθμό που είναι ίδιος με τον αριθμό της τράπεζας, όπου η απάτη βασίζεται στην αλλαγή ταυτότητας του αριθμού κλήσης και την υποκλοπή του πραγματικού αριθμού, ώστε το θύμα να πειστεί  ότι η κλήση προέρχεται από την τράπεζα (Caller ID spoofing), 3. απατηλά μηνύματα SMS, viber, What’s Up, messenger (smishing), με σύνδεσμο που παραπέμπει σε ιστοσελίδα, η οποία προσομοιάζει με αυτή της τράπεζας, όπου καταχωρούν οι χρήστες προσωπικούς κωδικούς ή τον αριθμό λογαριασμού (IBAN), 4. απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου -emails, όπως π.χ. να πατήσει ο χρήστης επειγόντως ένα συγκεκριμένο link, διότι σε διαφορετική περίπτωση, θα ακυρωθεί η χρεωστική/πιστωτική του κάρτα εντός μισής ή μίας ώρας ή να προχωρήσει σε ενημέρωση φακέλου για δεδομένα που λείπουν (phishing), θα πρέπει άμεσα να προβείτε στις κάτωθι ενέργειες:

1. Άμεση επικοινωνία με το αρμόδιο τμήμα της τράπεζας για ακύρωση της ύποπτης συναλλαγής, φραγή του τραπεζικού λογαριασμού και αλλαγή κωδικών.

2. Αίτηση αμφισβήτησης σε κατάστημα της τράπεζας.

3. Μήνυση κατά αγνώστου και κατάθεση της μήνυσης στη Δ/νση Ηλεκτρονικού εγκλήματος σε περίπτωση ηλεκτρονικής απάτης.

4. Καταγγελία στην τράπεζα

Δείτε και στην ενότητα Τραπεζικές απάτες

Καταγγελίες

- Για να κάνετε καταγγελία βρείτε το αντίστοιχο υπόδειγμα στην ενότητα καταναλωτές/καταγγελίες (εδώ).

- Για να μεσολαβήσουμε εξωδικαστικά ή να λάβετε εξατομικευμένη συμβουλευτική για την υπόθεση σας:

1. Εάν είστε μέλος μας στείλετε το αίτημα σας στο info@ekpizo.gr και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σας για να ορίσουμε ένα ραντεβού με εκπρόσωπό μας.

2. Εάν δεν είστε μέλος μας κάντε την εγγραφή σας εδώ

Αρμόδιος Φορέας

Για περισσότερες πληροφορίες και καταγγελίες μπορείτε να απευθυνθείτε στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Τομέας Προστασίας Καταναλωτή) στην ιστοσελίδα: https://kataggelies.mindev.gov.gr/

Επίσης, στη Γραμμή Καταναλωτή: 1520 και στο Email: 1520@mindev.gov.gr

Στην Τράπεζα της Ελλάδος, Διεύθυνση Εποπτείας Πιστωτικού Συστήματος στο Email:dep.bankingsupervision@bankofgreece.gr

Χρήσιμες ιστοσελίδες:

Περισσότερες πληροφορίες για τις διαδικτυακές απάτες και τους τρόπους προστασίας των καταναλωτών μπορείτε να βρείτε στους ακόλουθους ιστοτόπους:

Χρειάζεστε βοήθεια με κάποιο θέμα σας;

Είναι μία Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών που έχει ως στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.

Newsletter

Newsletters

Μείνετε ενημερωμένοι για τις υπηρεσίες μας. Αφήστε μας το e-mail σας και εγγραφείτε στο newsletter μας.

Έχετε τη δυνατότητα απεγγραφής από τα newsletters μας ανά πάσα στιγμή

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Επικοινωνία

Στουρνάρη 17, Αθήνα 10683

2103304444

info@ekpizo.gr

www.ekpizo.gr

Δευ - Παρ: 10:00 πμ - 3:00 μμ
Σάβ - Κυρ: Κλειστά