
Σύμφωνα με το άρθρο 48 του Ν.5167/2024 από τις 20 Ιανουαρίου του 2025 τίθενται σε ισχύ οι νέες τραπεζικές χρεώσεις. Ειδικότερα, προβλέπονται μειωμένες προμήθειες σε μια σειρά από τραπεζικές συναλλαγές αλλά και η κατάργηση προμηθειών ειδικά για πληρωμές ΔΕΚΟ ή ΟΤΑ, όπως λογαριασμό ρεύματος, ασφαλιστικές εισφορές, ασφαλιστήρια συμβόλαια, νερό κλπ.
Τα παρακάτω μέτρα αφορούν σε συναλλαγές φυσικών προσώπων, ιδιωτών, ατομικών επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Δεν επιβάλλεται προμήθεια ή οποιουδήποτε είδους χρέωση στις εξής συναλλαγές:
α) Πληρωμή οφειλών και λογαριασμών, εφόσον αυτή διενεργείται ηλεκτρονικά (web/mobile/internet banking), προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, τις εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου, ύδρευσης, τηλεπικοινωνιών και τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς και στις πάγιες εντολές πληρωμής τους.
β) Ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ άλλης τράπεζας από αυτή στην οποία τηρείται ο λογαριασμός χρέωσης σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές, στις οποίες υπάρχει ATM μόνο μιας τράπεζας.
γ) Ερώτηση υπολοίπου λογαριασμού ή κάρτας ή δανείου ή κίνησης λογαριασμού σε ATM άλλης τράπεζας από αυτή στην οποία τηρείται ο λογαριασμός χρέωσης.
δ) Φόρτιση και αποφόρτιση προπληρωμένης κάρτας για ποσό φόρτισης έως εκατό (100) ευρώ ημερησίως, εφόσον διενεργούνται ηλεκτρονικά (web/mobile/internet banking), καθώς και πάγιες εντολές πληρωμής τους.
2. Μειώνονται οι προμήθειες και οι κάθε είδους χρεώσεις μεταφοράς χρημάτων μεταξύ τραπεζών για ποσά έως 5.000 ευρώ ημερησίως και συγκεκριμένα:
α) πενήντα λεπτά (0,50) του ευρώ για αποστολή χρημάτων (εξερχόμενο έμβασμα) και
β) πενήντα λεπτά (0,50) του ευρώ για λήψη χρημάτων (εισερχόμενο έμβασμα).
Αφορά τόσο στην απλή μεταφορά όσο και στην άμεση μεταφορά πίστωσης (SEPA/άμεσος διακανονισμός), από μία τράπεζα σε άλλη τράπεζα του εσωτερικού, μέσω web/ mobile/internet banking.
Καταγγελίες
- Για να κάνετε καταγγελία βρείτε το αντίστοιχο υπόδειγμα στην ενότητα καταναλωτές/καταγγελίες (εδώ).
- Για να μεσολαβήσουμε εξωδικαστικά ή να λάβετε εξατομικευμένη συμβουλευτική για την υπόθεση σας:
1. Εάν είστε μέλος μας στείλετε το αίτημα σας στο info@ekpizo.gr και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σας για να ορίσουμε ένα ραντεβού με εκπρόσωπό μας.
2. Εάν δεν είστε μέλος μας κάντε την εγγραφή σας εδώ
Αρμόδιος Φορέας
Για περισσότερες πληροφορίες και καταγγελίες μπορείτε να απευθυνθείτε στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Τομέας Προστασίας Καταναλωτή) στην ιστοσελίδα: https://kataggelies.mindev.gov.gr/
Επίσης, στη Γραμμή Καταναλωτή: 1520 και στο Email: 1520@mindev.gov.gr
Στην Τράπεζα της Ελλάδος, Διεύθυνση Εποπτείας Πιστωτικού Συστήματος στο Email: dep.bankingsupervision@bankofgreece.gr