Εάν θέλετε να κάνετε κάποια ασφαλιστική σύμβαση, τότε η διαδικασία είναι:
- Αρχικά βεβαιωθείτε ότι έχετε λάβει την απαραίτητη προσυμβατική ενημέρωση από τον ασφαλιστικό σας σύμβουλο (Δείτε αναλυτικά εδώ και εδώ)
- Στη συνέχεια κάνετε την αίτηση ασφάλισης στον ασφαλιστή σας.
- Η ασφαλιστική εταιρεία ελέγχει την αίτηση και εγκρίνει την ασφάλισή σας.
- Ο ασφαλιστικός σύμβουλος σας παραδίδει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και η ασφαλιστική σας κάλυψη ξεκινάει με την καταβολή του ασφαλίστρου.
Αίτηση ασφάλισης
Στην αίτηση ασφάλισης δηλώνετε τα ακριβή σας στοιχεία, την κατάσταση της υγείας σας καθώς και οποιοδήποτε στοιχείο δίνει τη δυνατότητα στην ασφαλιστική εταιρεία να εκτιμήσει τον κίνδυνο που αναλαμβάνει. Συνήθως αυτή η διαδικασία γίνεται με τη συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου. Αφού υπογράψετε την αίτηση, ο ασφαλιστικός σας σύμβουλος παραδίδει το μεν πρωτότυπο της αίτησης στην ασφαλιστική εταιρεία, το δε αντίγραφό της σε εσάς.
Κατά την υποβολή της αίτησης, η ασφαλιστική εταιρεία είναι υποχρεωμένη να σας παρέχει ένα έγγραφο πληροφοριών (Δείτε αναλυτικά εδώ) με περίληψη του ασφαλιστικού προϊόντος που σας ενδιαφέρει.Μέχρι την έγκριση της αίτησης σας, εάν επιθυμείτε μπορεί να σας παρασχεθεί προσωρινή ασφαλιστική κάλυψη ύστερα από συμφωνία με την εταιρεία και την κατάρτιση ανάλογου εγγράφου. Σας συμβουλεύουμε, να ζητάτε αυτό το έγγραφο πληροφοριών, πριν υποβάλετε την αίτηση, ώστε να έχετε χρόνο να το μελετήσετε.
Στοιχεία ασφαλιστικής σύμβασης
Η αίτηση ασφάλισης, όπως και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο που εκδίδεται στη συνέχεια θα πρέπει να περιλαμβάνουν τουλάχιστον τα παρακάτω στοιχεία:
- Στοιχεία συμβαλλομένων (εταιρίας και λήπτη/ δικαιούχου)
- Διάρκεια ασφάλισης
- Αντικείμενο (ή πρόσωπο) ασφάλισης
- Χρηματική αξία αντικειμένου ασφάλισης
- Είδος κινδύνων που καλύπτονται
- Ανώτατο όριο ευθύνης του ασφαλιστή
- Εξαιρέσεις κάλυψης
- Ασφάλιστρο
- Εφαρμοστέο δίκαιο
Δικαίωμα εναντίωσης
Εάν παραλάβετε το συμβόλαιο και δείτε διαφορές από την αίτηση ασφάλισης, έχετε δικαίωμα εναντίωσης εντός 30 ημερών από την παραλαβή του συμβολαίου. Το δικαίωμα εναντίωσης γίνεται γραπτώς σε ανάλογο έγγραφο που σας παραδίδεται μαζί με το συμβόλαιο. Σε περίπτωση που δεν έχετε ενημερωθεί για το δικαίωμα εναντίωσης, τότε οι διαφορές από την αίτηση δεν σας δεσμεύουν και η ασφάλισή σας ισχύει σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην αρχική αίτηση.
Δικαίωμα υπαναχώρησης
Έχετε δικαίωμα να ζητήσετε ακύρωση (υπαναχώρηση) της σύμβασης χωρίς ιδιαίτερο λόγο μέσα σε 14 ημέρες από την παραλαβή του συμβολαίου. Αυτό γίνεται με γραπτή αίτηση προς την εταιρεία.
Τα παραπάνω καθορίζονται από τις γενικές διατάξεις του Ν.2496/1997.
Καταγγελίες
Για να μεσολαβήσουμε εξωδικαστικά ή να λάβετε εξατομικευμένη συμβουλευτική για την υπόθεση σας:
1. Εάν είστε μέλος μας στείλετε το αίτημα σας στο info@ekpizo.gr και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σας για να ορίσουμε ένα ραντεβού με εκπρόσωπό μας.
2. Εάν δεν είστε μέλος μας κάντε την εγγραφή σας εδώ.
Αρμόδιοι Φορείς
- Για περισσότερες πληροφορίες και καταγγελίες μπορείτε να απευθυνθείτε στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή στην ιστοσελίδα: https://kataggelies.mindev.gov.gr/. Επίσης, στη Γραμμή Καταναλωτή: 1520 και στο Email: 1520@mindev.gov.gr
- Τράπεζα της Ελλάδος- Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΔΕΙΑ)- E-mail: dep.insurancesup@bankofgreece.gr