Σύμφωνα με το άρθρο 29 του Ν.2496/1997, ο λήπτης της ασφάλισης έχει δικαίωμα να ζητήσει από τον ασφαλιστή την εξαγορά της ασφάλισης. Εάν θέλετε να εξαγοράσετε νωρίτερα από το συμφωνηθέντα χρόνο, το συμβόλαιό σας, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε ότι:
- Στο ασφαλιστήριο συμβόλαιό σας προβλέπεται μια χρονική περίοδος, συνήθως 2 ή 3 χρόνων όπου δεν επιστρέφονται τα χρήματά σας. Αυτό συμβαίνει γιατί οι εταιρείες καλύπτουν το λειτουργικό τους κόστος και τις αμοιβές των διαμεσολαβούντων.
- Το αργότερο μέσα σε 30 ημέρες από την κατάθεση της αίτησης για εξαγορά, η εταιρεία οφείλει να σας επιστρέψει τα χρήματά σας, όπως προκύπτει από το συμβόλαιο.
- Ως βάση υπολογισμού της αξίας εξαγοράς λαμβάνονται υπόψη τα έξοδα του ασφαλιστή που βαρύνουν τη συγκεκριμένη σύμβαση και τα καταβληθέντα ασφάλιστρα αποταμίευσης.
Συμβουλές:
- Να ελέγχετε την εγγυημένη απόδοση, όπως αναγράφεται στη σύμβαση σας.
- Να ζητάτε ενημέρωση από την ασφαλιστική σας εταιρεία κάθε έτος, ώστε να γνωρίζετε την εξέλιξη της αξίας εξαγοράς.
- Εάν η ασφαλιστική εταιρεία δεν σας καταβάλει τα χρήματα σας μέσα σε 30 ημέρες ή δεν σας καταβάλλει το ποσό που δικαιούστε, τότε πρέπει να διαμαρτυρηθείτε ώστε να σας δοθούν τα χρήματά σας και να επιβληθεί πρόστιμο στην εταιρεία.
Καταγγελίες
- Για να κάνετε καταγγελία βρείτε το αντίστοιχο υπόδειγμα στην ενότητα καταναλωτές/καταγγελίες εδώ.
- Για να μεσολαβήσουμε εξωδικαστικά ή να λάβετε εξατομικευμένη συμβουλευτική για την υπόθεση σας:
1. Εάν είστε μέλος μας στείλετε το αίτημα σας στο info@ekpizo.gr και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σας για να ορίσουμε ένα ραντεβού με εκπρόσωπό μας.
2. Εάν δεν είστε μέλος μας κάντε την εγγραφή σας εδώ.
Αρμόδιοι Φορείς
- Για περισσότερες πληροφορίες και καταγγελίες μπορείτε να απευθυνθείτε στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή στην ιστοσελίδα: https://kataggelies.mindev.gov.gr/. Επίσης, στη Γραμμή Καταναλωτή: 1520 και στο Email: 1520@mindev.gov.gr
- Τράπεζα της Ελλάδος- Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΔΕΙΑ)- E-mail: dep.insurancesup@bankofgreece.gr