Συμβουλές για τις αγορές προϊόντων εντός εμπορικού καταστήματος

Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών
Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών

Συμβουλές για τις αγορές προϊόντων εντός εμπορικού καταστήματος

 Συμβουλές για τις αγορές προϊόντων
Προϊόντα/Υπηρεσίες

Πριν παραγγείλετε και αγοράσετε ένα προϊόν:

  • Κάνετε έρευνα αγοράς και συγκρίνετε τιμές και ποιότητα.
  • Αναζητήστε την ιστοσελίδα του καταστήματος, εάν υπάρχει.
  • Πληροφορηθείτε για την ταυτότητα του προμηθευτή, όπως η εμπορική επωνυμία του, τη γεωγραφική διεύθυνση στην οποία είναι εγκατεστημένος και τον αριθμό του τηλεφώνου του.
  • Ζητείστε να μάθετε για το είδος, τις ιδιότητες και τη λειτουργία του προϊόντος και βασιστείτε στα ενημερωτικά ή διαφημιστικά φυλλάδια και όχι μόνο σε προφορικές διαβεβαιώσεις.
  • Ενημερωθείτε για τον τρόπο χρήσης, την ανθεκτικότητά του, και την πιθανή διάρκεια ζωής του.
  • Ρωτήστε για την εγγύηση που παρέχει ο κατασκευαστής, τι περιλαμβάνει η εγγύηση αυτή και το χρόνο διάρκειάς της. (Επισκεφθείτε και την ιστοσελίδα του καταστήματος, εάν υπάρχει.)
  • Μάθετε το ακριβές κόστος του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων Φ.Π.Α.), τον τρόπο πληρωμής και το χρόνο και τρόπο παράδοσης του προϊόντος.

Τρόπος πληρωμής

  • Ενημερωθείτε επακριβώς και αναλυτικά για τον τρόπο πληρωμής του τιμήματος. (μετρητά/χρεωστική κάρτα/πιστωτική κάρτα/τραπεζική κατάθεση)
  • Σε περίπτωση πληρωμής με πιστωτική κάρτα, ζητείστε να μάθετε εάν υπάρχουν σχετικές επιβαρύνσεις (πχ. πληρωμή σε δόσεις άτοκα ή με επιτόκιο).
  • Διαβάστε τους τυχόν όρους της σύμβασης πριν υπογράψετε και ζητείστε διευκρινήσεις εάν δεν κατανοείτε κάτι (πχ. αγορά οικιακής ηλεκτρικής συσκευής/ όροι χρήσης).

Όταν το προϊόν δεν είναι ετοιμοπαράδοτο συμπληρώστε ένα Δελτίο Παραγγελίας, στο οποίο ζητείστε να αναγράφεται με σαφή τρόπο:

  • το προϊόν, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι ιδιότητές του. Ζητείστε το ιδίως, όταν ο πωλητής είναι στην ουσία και κατασκευαστής του προϊόντος (π.χ. παραγγελία αλουμινίων για σπίτι)
  • το συμφωνηθέν τίμημα
  • ο τρόπος και ο χρόνος πληρωμής
  • ο τόπος παράδοσης

Πάντοτε να ζητάτε αντίγραφο του Δελτίου Παραγγελίας με την πρωτότυπη υπογραφή του πωλητή. Με αυτό τον τρόπο κατοχυρώνεστε, ώστε, εάν αργότερα το προϊόν δεν ανταποκρίνεται στην παραγγελία, ο πωλητής δεν θα μπορεί να αρνηθεί ότι συμφωνήσατε όσα αναγράφονται σε αυτό. Επιπλέον, κατά την παραλαβή του προϊόντος ελέγχετε προσεκτικά το προϊόν και το εξετάζετε. Όσο και αν βιάζεται ο μεταφορέας που σας το έφερε, έχετε το δικαίωμα να το επιθεωρήσετε.

Δηλώστε ότι δεν υπογράφετε την παραλαβή του προϊόντος, εάν δεν σας αφήσει να το επιθεωρήσετε. Αν κατά τον έλεγχο διαπιστώσετε ότι δεν είναι αυτό ακριβώς που παραγγείλατε ή ότι έχει ελαττώματα, αρνηθείτε να το παραλάβετε, επιστρέψτε το αμέσως και ζητείστε να σας αποστείλουν άλλο που δεν θα έχει ελαττώματα.

Πρόσεξτε ιδιαίτερα, το προϊόν που αγοράζετε να συνοδεύεται από αναλυτικές γραπτές οδηγίες χρήσης, διατήρησης, συντήρησης και πλήρους αξιοποίησής του στην ελληνική γλώσσα.

Αρμόδιος Φορέας

Για περισσότερες πληροφορίες και καταγγελίες μπορείτε να απευθυνθείτε στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Τομέας Προστασίας Καταναλωτή) στην ιστοσελίδα: https://kataggelies.mindev.gov.gr/

Επίσης, στη Γραμμή Καταναλωτή: 1520 και στο Email: 1520@mindev.gov.gr

Χρειάζεστε βοήθεια με κάποιο θέμα σας;

Είναι μία Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών που έχει ως στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.

Newsletter

Newsletters

Μείνετε ενημερωμένοι για τις υπηρεσίες μας. Αφήστε μας το e-mail σας και εγγραφείτε στο newsletter μας.

Έχετε τη δυνατότητα απεγγραφής από τα newsletters μας ανά πάσα στιγμή

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Επικοινωνία

Στουρνάρη 17, Αθήνα 10683

2103304444

info@ekpizo.gr

www.ekpizo.gr

Δευ - Παρ: 10:00 πμ - 3:00 μμ
Σάβ - Κυρ: Κλειστά