Φορητότητα είναι η δυνατότητα να διατηρείτε τον τηλεφωνικό αριθμό σας κάθε φορά που αλλάζετε εταιρεία και διέπεται από τον Κανονισμό της Φορητότητας Αριθμών στην Ελληνική Αγορά. Με άλλα λόγια, με τη φορητότητα ο αριθμός συνδέεται με εσάς και όχι με την εταιρεία που σας παρέχει υπηρεσίες. Η φορητότητα Αριθμών ισχύει για τους αριθμούς σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, συμπεριλαμβανομένων των αριθμών καρτοκινητής τηλεφωνίας.
Κινητή Τηλεφωνία
Μπορείτε να διατηρείτε τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου σας (π.χ. 69Χ 111 1111) όταν αλλάζετε εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Κατά συνέπεια, τα πρώτα 3 ψηφία ενός αριθμού κινητής τηλεφωνίας (693, 694, 697, 699), πλέον δεν υποδηλώνουν απαραίτητα σε ποιο δίκτυο ανήκει ένας συνδρομητής. Επισημαίνεται ότι η φορητότητα Αριθμών δεν περιλαμβάνει τη μεταφορά σταθερού αριθμού σε κινητό, ούτε το αντίστροφο.
Σταθερή Τηλεφωνία
Μπορείτε να διατηρείτε τον αριθμό του σταθερού τηλεφώνου σας (PSTN, ISDN κλπ.), όταν αλλάζετε πάροχο και εφόσον παραμένετε στην ίδια γεωγραφική περιοχή. Επισημαίνεται ότι η μεταφορά αριθμού εντός της ίδιας γεωγραφικής περιοχής (π.χ. από Μαρούσι σε Καλαμάκι), χωρίς αλλαγή εταιρείας, δεν εντάσσεται στη φορητότητα Αριθμών, αλλά εξαρτάται από την εμπορική πολιτική κάθε εταιρείας.
Κόστος
Δεν προβλέπεται συγκεκριμένο τέλος αλλά το ύψος του εξαρτάται από την εμπορική πολιτική κάθε εταιρείας. Μέχρι στιγμής, οι περισσότερες εταιρείες δε χρεώνουν τους συνδρομητές για τη διευκόλυνση της φορητότητας.
Διαδικασία
Πρέπει να απευθυνθείτε στην εταιρεία στην οποία θέλετε να μεταφέρετε τον αριθμό σας και να υποβάλετε σχετική αίτηση φορητότητας. Η αίτηση αυτή αποτελεί ταυτόχρονα και αίτηση για τη διακοπή των υπηρεσιών από την παλαιά εταιρεία. Την αίτηση μπορείτε να την υποβάλετε σε όλα τα σημεία πώλησης όπου γίνονται και οι νέες συνδέσεις (καταστήματα λιανικής των εταιρειών ή συνεργατών τους). Επιπλέον, πολλές εταιρείες, ανάμεσα στις οποίες και εκείνες της κινητής τηλεφωνίας, σας προσφέρουν τη δυνατότητα να υποβάλετε την αίτηση φορητότητας καλώντας απλώς ένα σύντομο κωδικό υπηρεσίας εξυπηρέτησης πελατών. Η νέα εταιρεία αναλαμβάνει να προωθήσει την αίτηση, να ενημερώσει την παλαιά εταιρεία για τη φορητότητα του αριθμού και τη διακοπή της σύνδεσης και επίσης, να διεκπεραιώσει όλες τις διαδικασίες για τη μεταφορά του αριθμού. Η φορητότητα προϋποθέτει ότι έχετε ενεργοποιημένη σύνδεση, η οποία δε βρίσκεται σε διακοπή λόγω ληξιπρόθεσμων και απαιτητών οφειλών σας. Εάν δηλαδή έχει καταργηθεί η σύνδεσή σας με την εταιρεία, τότε ο αριθμός πλέον δε συνδέεται με εσάς και επομένως, δεν μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε ή να τον μεταφέρετε. Η φορητότητα Αριθμού, είτε σταθερής είτε κινητής τηλεφωνίας, δεν δύναται να υπερβαίνει τη μία (1) εργάσιμη ημέρα από την ημερομηνία που η σχετική αίτηση του συνδρομητή τεκμαίρεται ότι γίνεται αποδεκτή από την υφιστάμενη εταιρεία.
Καταγγελίες
Για να κάνετε καταγγελία βρείτε το αντίστοιχο υπόδειγμα στην ενότητα καταναλωτές/καταγγελίες εδώ. Σε περίπτωση που θέλετε να μεσολαβήσουμε εξωδικαστικά για λογαριασμό σας, εγγραφείτε ως μέλος.
Αρμόδιος Φορέας
Για περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ): https://www.eett.gr/docs/sychnes-erotiseis-gia-katanalotes/tilefonia-amp... και
για καταγγελίες μπορείτε να απευθυνθείτε: https://www.eett.gr/ypovoli-kataggelias/ και στο Email: info@eett.gr